Avlägset...

Jag har suttit och tittat på gamla bilder. Egentligen är alla bilder gamla. Tagna för länge sedan, under en tid som redan har passerat. Jag har tittat på bilderna från sommrarna på landet. Jag längtar dit.

Jag kommer hem till Sverige igen i sommar. I juli när Sverige är i sin sommrigaste prakt. Hoppas jag. Och bara för att jag kommer hem då så känns det ibland som om Sverige är så där ljuvligt precis just nu. Som om det stod och väntade på mig iklädd sommaren. Så är det inte. Troligen är det mer sommar här än vad det är i Sverige. Egentligen är ordet sommar så avlägset.

Jag saknar Micke sedan han åkte igen. Ensamheten och tomheten blev så mycket större och påtagligare denna gång än när jag lämnade Sverige i januari. Då hade vi hans besök att se fram emot. Nu är det min hemkomst. Men även den känns lika avlägsen som sommaren.

Jag vet att man ska leva i nuet. Jag har aldrig varit bra på det. Jag sitter på mitt rum, läxböckerna undanskjutna, och drömmer mig tillbaka till tider som redan passerat. Jag klipper bilder ur tidningar och drömmer om framtiden. Ändå har jag aldrig varit med i nuet än just nu. Jag vet inte hur morgondagen blir, inte heller nästa. Inte heller nästa vecka, eller nästa månad, eller år. Jag som alltid är så planerad. Ingen lista så långt ögat kan nå. Ingen fast struktur på vardagen. Är det detta som är att leva i nuet?

Jag saknar min älskling. Jag saknar ett mål. Jag längtar och drömmer mig till sommaren...

Kommentarer
Postat av: mormor

HÄR ÄR KALLT +2 I MORSE ONGET ATT LÄNGTA TILL.

sOMMAREN KOMMER DÅ DU KOMMER HEM kRAM

2009-04-21 @ 21:23:29
Postat av: Stina

Leva i nuet är inte lätt gumman. Det har nog vi båda svårt med.. Men man får försöka o göra det bästa av situationen, tiden får man aldrig tillbaka.



Du är så duktig som kämpar på. Snart är du hemma igen o då har du klarat av ditt mål o har din älskade micke i din famn igen. Tiden går så fort o du kommer hem precis under den rätta tiden precis som du säger. Finns de något bättre än svensk sommar?



Hoppas du sover gott o vaknar upp i ett soligt Kina o får en helt fantastisk dag =)



Puss o Kram

2009-04-21 @ 21:37:05
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0