Chocolate

Igår kväll åt vid middag med Agneta och Glenn som åkte tillbaka till Sverige idag. Efter det mötte jag Sofia och två elever till henne. En dansk och en amerikan. Amerikanen hade sedan med sig en kompis från Hawaii, en salig blandning på nationaliteter kan man säga.

Vi satte oss på The tree där de andra käkade pizza och jag tog en drink. Sedan åkte vi tillsammans till den ryska baren/klubben Chocolate. Jag vet inte ens hur jag ska beskriva det. Det tog nog en timma innan jag kunde stänga munnen som varit vidöppen av förvåning bra länge. Det är nog det konstigaste/roligaste/sjukaste jag upplevt i mitt liv. Jag kan börja med några bilder för att enklare kunna ge er rätt beskrivning:


Bild: http://www.cityweekend.com.cn/beijing/listings/nightlife/nightclub/has/chocolate/



Det kändes som att kliva in i Kalle och chokladfabriken, sammet på väggarna, höga stolar med guld, ryska tavlor i taket och kitchiga kristallkronor. Längst fram fanns en scen där det bjöds på; magdans, flickor i underkläder (you do the math) och konstiga farbröder i silverdräkter likt Ukrainas bidrag i Eurovision. Folk satt och drack vodka i mängder och rökte vattenpipa, toaletterna var i guld... Insane. Men jag är ändå imponerad. Vi drack ABSOLUT med cola och dansade sedan en sväng. Var nog hemma runt 3-tiden och vaknade oförskämt pigg.

Planen var att åka med till Siris fotboll men efter frukost fick jag panikont i magen så att jag knappt kunde andas så det blev tillbaka till sängen. Medan de andra var på fotboll tog jag en kramplösande tablett och sov en stund. Det gjorde underverk.

Nyss var vi på Pavillion och åt lunch. Satt ute i solen och njöt så nu hettar det lite om kinderna. Ska vila lite mera nu, inte många timmars sömn blev det (4,5 kanske?). Ikväll blir det kinesisk mat igen. Sen ska jag nog sova tidigt.

Hoppas att mina semesterfirare i Sälen har det bra och att nära och kära på andra håll i Sverige får en riktigt skön helg med sol och värme som jag läste att ni skulle få!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Inte så konstigt med ont i magen efter en vodkakväll!! Solen skiner i ett Örebro där det är 20 grader.

2009-04-25 @ 13:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0