Do I miss home?

En vanlig måndag. Sov tungt hela natten, vaknade strax innan klockan och konstaterade att det var en helt vanlig måndag. Igår kväll, innan jag somnade, filosoferade jag, romatiserade Beijing allt jag kunde. Somnade ändå ganska lycklig, även fast att jag saknar min älskling varje minut. Romantiken var som bortblåst kl 05.50. Måndag. Så trött så trött, minns knappt hur jag tog mig till skolan. Men timmarna där rullade på. Mycket tackvare mina fina klasskompisar. De får tiden att gå.

Efter skolan mötte jag Sara som är prao på Gs företag. Vi gick till shoppingmarknaden vid universitetet. Jag fick med mig en t-shirt hem. Och en sak till som jag knappt kan nämna för mig själv. Har redan ett par av detta som trängs i garderoben. Men jag kunde inte låta bli. Sara shoppade också bra. Utmattad somnade jag när jag kom hem.

Har nu tränat en kortis, lagat middag och fåt alla barnen i säng. Ska plugga lite nu. Skriva in mina ord i glosboken. Försöka memorera dem. Vi pratade om hemma idag, jag fick frågan om jag saknar mitt hem, om jag längtar? Det gör jag, på sätt och vis. Jag saknar min älskade, mina vänner och min familj. Men om man hela tiden hade dem med sig så kan jag nog bo vart som helst i världen. Men så klart, det är något visst med enkelheten i Sverige. Jag är glad att jag har båda.

Det var sol idag. Riktig sommarvärme igen. Det är underbart. Måste bara hitta någonstans där man kan sätta sig och njuta av den. Kanske ta cykeln imorgon till Ritanparken?

Puss o kram



Just an ordinary monday. Slept like a child all night and woke up right before the alarm. Established the thought that it´s just an ordinary monday. Yesterday, before I fell asleep I was thinking about life, turned Beiing into something romantic and fell asleep quite happy even though I miss my heart back home. Early in the morning all that romance were all gone. Monday, so tired that I almost forgotten how I made it to school. Thanks to my classmates, the day went by pretty fast. They make the time fly sometimes.

I met Sara after school and we went for some shopping at the market close to university. I just bought a t-shirt. And something else that I cant tell even to my self. I alreday have to much of this, they are already struggling abut the space in my small closet. Fell asleep when I came back home.

Did some work out, made dinner and put all the kids to bed. Now I´ve got to do some homework and try to memorise all the new words. One of my classmates and I was talking about missing home today. I cant say I do even if I miss all the persons back there teribbly much. If I could have my love, my family and all my friends with me, I think I could live anywhere. But of course, there´s something about Sweden, especially the summer. I´m glad I have both.

It was sunny today. A real summer heat. It´s wonderful, I just have to find a place where I can enjoy it to it´s full extend. Maybe I take the bike to Ritan park tomorrow?

Xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0