Last night

Igår åkte jag ut till universitetet och mötte mina klasskompisar, nästan alla i alla fall. Vi gick tillsammans till Hope och käkade middag. Mei, en klasskompis fyllde dessutom år så det blev tårta och tårtkastning också :) Sedan gick vi till KTV där det dracks öl och sjöngs sånger. Till och med jag (!!!) sjöng. En duett tillsammans med kalasbarnet -Aerosmiths I don´t wanna miss one thing. Sedan var det dags för Europe (Anneliis och jag, Estland +Sverige) att sjunga ABBA -Dancing queen. Storslaget ;)

Sedan bar det av till Propaganda för ett liten skara människor, jag inräknad. Dansade massor och drack lite drinkar. Man betalar 30 RMB i entrén och sen är det fria drinkar. Vad gör man inte för födelsedagsbarnet?

Somnade utmattad klockan 02, upp igen 06 så idag är jag trött. Med råge! Åkte till lektionen. Mycket tomt på folk kan man säga. Kanske halva klassen borta idag, men jag klarade dagen galant. Dock saknades födelsedagsbarnet... undrar varför?

Nu ska det ätas glass och kanske det blir någon form av Valborgsfirande. Men det blir ju aldrig samma sak som i Uppsala, the place to be. Men det kanske är lika bra idag..

Ha en riktigt bra dag och långhelg. Det ska jag ha!

Puss o kram


Yesterday I went out to the university to hook up with my classmates and our Laoshi. We went for some dinner and since Mei, a classmate, had her birthday, we ate some cake and some got it in their face. So funny. After that we went for KTV where we drank beer and sung songs. Even I sang, unbeliveable for the people who know me back home. I sang a duett with the birthdaygirl, Aerosmith and then Europe (Me and Alicee) sang some ABBA. Amacing ;)

After that a small group including me went to Propaganda bar for some dancing and drinks. What don´t you do for a birthday girl.

Fell asleep around 02 and woke up again at 06. Too little sleep so I´m soo tired. Lei si le.. Went for class, more than half the class not there including birthday girl. How come? Now I´m going for som ice cream and mabye some kind of celebrating of the swedish Valborg. Not the same here as back home where we drink champagne from early morning to end of that and splashing it all over each other.

Have a really nice day and a good long weekend. I will!

Xoxo Yang Fen

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Vilken kul kväll!!! JAg tycker nog att det är tur att det inte är "Uppsalavalborg" ikväll.

Kram & trevlig khelg!

Mammsi

2009-04-30 @ 11:11:41
Postat av: Nettsi

Var är bilderna???

2009-04-30 @ 11:12:37
Postat av: Mei

Hi girl! muahmuah* so much love shown! You guys chen hen hao! :)

2009-05-01 @ 10:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0