Påskhelgen

Jag vet. Uppdateringen har varit förskräcklig. Men det kanske var väntat. Hur som helst så har nu ett gäng människor rest tillbaka till Sverige och det är något lugnare igen. Micke ligger och läser på soffan (vi har flyttat tillbaka till Gongti) och jag sammanfattar de senaste dagarna.

I fredags tog jag en liten sovmorgon och åkte till universitetet till andra passet kl 10 och fick med mig Micke. Han satt på Starbucks medan jag hade lektion och sedan gick vi tillsammans till den stora marknaden där jag shoppade lite kläder. Två par byxor (typ chinos) och två randiga toppar :)

På fredagskvällen åt vi Thaimat och lyssnade sedan på ÖSK-matchen via webbradio, spelade kort och drack öl innan vi gick till den kinesiska nattklubben Mix. Där tittade vi på nyrika kineser som drack jumboflaskor Chivas Regal och grönt te och sedan dansade vi oss svettiga till tonerna av världens tyngsta bas. Det var så att byxbenen fladdrade :P Mycket skoj!


På lördagen sov vi länge vilket behövdes. Micke och jag gick sedan och åt frukost på ett franskt café i området och sedan en promenad i värmen. Mötte sedan upp G och inhandlade lite saker till påsklunchen som vi sedan lagade. Det blev mycket lyckat även om Kinas IKEA inte tilldelats någon sill. Men det blev lax, paj, couscous-sallad, skinkor, ägg och givetvis godis!

På lördagkvällen gick vi sedan till Melody som är ett KTV-ställe. Det vill säga kareoke. På kiensiskt vis. En massa musik och mycket sång och lite mera mat. Riktigt skoj och vi svenskar sjöng ABBA och andra europeiska/amerikanska sången medan våra kinesiska vänner höll sig till kinesisk smörpop. Vi begav oss sedan till Bar Blue där vi satt ute under stjärnorna och drack drinkar innan vi tog oss en sväng på dansgolvet. Riktigt riktigt kul kväll!


Figge gjorde succé med Sinatras My way, budweiser och hela gänget!


Senare på Bar Blue

Idag checkade vi ut från hotellet och tog oss till G med familj. Åt frukost/lunch på element fresh tillsammans med Fredrik och Martin, Signe och Ellen innan vi vinkade av dem vid en taxi för idag åkte de hem. Sedan gick jag Micke, Signe och Ellen till tjejernas balett. Nu har vi kommit hem igen och jag ska försöka förmå mig att plugga för imorgon är det nytt läxförhör!

Ha det bra tillsvidare!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Låter som en riktig partypåsk! Själv har vi haft en lugn sol-påsk!!!

2009-04-13 @ 18:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0