Pluggeri

Gick ner och tränade en sväng. Efter allt godisätande så plågade jag mig hårt och länge nere i gymmet. Joggning 30 min och sen en massa styrketräning. Om jag nu kunde låta bli en massa onyttigheter så kommer nog detta bli den bästa Beach xxxx någonsin. 2009 är mitt år helt enkelt! (Eller?, man kan ju alltid drömma...)

Gick och handlade med Stora S och G. Skönt väder ute, vårlikt och lagom svalt i luften. Gick sedan hem och lagade middag. Falukorv i ugn med potatismos! Hur svenskt kan det bli i Kina? Tack snälla moster för att du importerade korven sist du var i Sverige. Tack mamma också, hörde att det var du som köpt den!

Sitter nu och pluggar lite (fick i mig ytterligare godis, men nu är påsen kastad med några bitar kvar i). Får lära mig både gårdagens tecken och de nya till imorgon.



Har även skrivit in morgondagens ord i min läxbok, för sådana har vi här. Man skriver in dagens ord 5 gånger och sedan lämnar man in dem till fröken som rättar. Så här såg det ut sist:



Hen hao! Ni de hanzi hen hao kan!
(Mycket bra! Dina tecken är mycket fina!)
Tack fröken!

Snart kommer Frost hit och pysslar om oss. Innan dess ska jag försöka nöta in orden ordentligt till imorgon. Då är det fredag igen! Hurra!!! Då ska jag ut med mina klasskompisar, de har äran att besöka mina hoods här vi Sanlitun!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: nettsi

Du är inte bara mitt stora hjärta utan också en stjärna

2009-04-16 @ 17:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0