Snart helg igen..

Lyckades aldrig få några läxor gjorda. Men jag smet ner i gymmet och sprang 3 km och lite styrka. Ökade tempot på löpningen vilket innebar att jag inte pallrade med lika länge. Men jag är nöjd och kroppen trött. Duschade och gick iväg och handlade lite.

Ikväll har vi ätit pannkakor. Snälla snälla Agneta stekte i mängder till oss. Stora S åt 15 stycken och de små ca 7-8 var. Jag åt väl runt 7 jag med. Agneta åt inga alls, kanske man kan förstå efter allt jobb. Tack snälla snälla du för att du hjälpte oss!

G är borta på möte i kväll. Skulle tydligen möta representanter från mitt universitet i Sverige. Jag la tjejerna och jag tror alla somnade strax efter 20. Jag har nu gjort mina läxor. Kan de nya orden, skrivit en text på kinesiska och kollat igenom morgondagens texter. Wo mei tian wanshang zuo zuoye.

Imorgon är det fredag igen. Underbara underbara fredag. Detta kändes som en "never ending week", men imorgon vaknar man till fredag. Alltid lättare att kliva upp då. Vore fint om solen kunde titta fram då också. Fulländat.

Idag åker mitt extrajobb till Sälen vilket innebär att både bror min och älskade Mikael är på väg dit. Jag är avundsjuk. Var med dit förra året. Det är en superbra stuga. Men när jag var med hade jag bihåleinflammation. Det minns jag. Men kul var det ändå. Jag är avis.

Puss

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Bra att Du är lite avis - med tanke på hur många som är avis på dig!!

2009-04-23 @ 18:17:04
Postat av: Frida Grubbström

Hej Jossan! Hittade till din blogg via Emmas blogg och följer nu den slaviskt!:)Superkul att läsa om hur du har det i Kina, blir otroligt sugen på att resa jag med! Njut av livet! Kram /lillasyster Grubbström

2009-04-23 @ 18:53:35
URL: http://tjocksparv.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej Jossan, vad flitig du är! 你学中文学得很努力。Du får bli min förebild i det avseendet. Vi ses!/Grannen Daniel

2009-04-24 @ 07:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0