Lugn och ordning

Det är kväll och vi sitter framför tvn. Säger inte så mycket, var och en för sig, tillsammans, men för sig. Insuper lugnet, atmosfären och ordningen som äntligen börjar infinna sig. Jag tror vi njuter lika mycket, på olika sätt.

Jag började dagen med IKEA, och för er som inte visste det är det inte den perfekta starten. In och rusa runt för att söka rätt på alla saker man vill ha för att konstatera, väl hemma igen, att man trots allt glömt något och att det alltid kostar mer än man väntar sig. Dessutom slås jag alltid av alla människor som är där en vanlig vardagsförmiddag. Jobbar inte folk? Men i finanskrisens spår kanske det inte är så konstigt?

Så efter en mindre bra start fick man lite energi hemma igen och jag rensade, fixade och ordnade i en rasande fart. Sen har det fejjats, sorterats och målats. Vi ser ljuset. Vi har alla ytor rena och fina och imorgon ska saker upp på väggarna. Givetvis återstår mycket finlir som gardiner som ska kortas, dörrmatta och förvaring. Men efter imorgon kan vi nog säga oss vara så gott som klara.

Vi har flyttat in. Jag har blivit sambo och jag njuter av varje minut tillsammans med min kärlek bland alla dammråttor, sorteringssopor och verktyg. Det är kärlek.

Imorgon LOVAR jag att slänga upp lite bilder från vårt underbara hem.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0