Mysmåndag

Så. Då har den värsta chocken lagt sig. Missta mig inte, för kursen verkar jättebra. Det enda man man vara tveksam mot är att den är ny och således oprövad, men det kan ju å andra sidan vara bra.

Jag gillar ett högt tempo på kurserna, då känns det att man gör något, man kan åstadkomma. Upplägget verkar mycket bra. Assignments på måndagsförmiddagarna och sedan assignment discussion på eftermiddagarna. Tisdagarna blir det inläsning, onsdagar seminarier. Torsdagar föreläsningar som behandlar problem som uppkommit under de föregående dagarna och fredag är metodföreläsningar inför uppsatsen. Det innebär att helgerna är fria. Hurra!

Efter middag, lite pappersrensning, en ÖSK-vinst och lite prat med älsklingen så sitter jag nu i vår fina soffa, dricker te, äter hemmagjord glass på kesella, jordgubbar och choklad och kollar på fotbollskväll. Livet är bra mysigt också.

Imorgon ska jag skriva ut lite artiklar på skolan, läsa och plugga, fixa lite med projektet och sen laga god middag till älsklingen.

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Kul att di är igång med ditt skrivande igen! Lycka till med allt skolarbete. Vilken lyckad fotbollskväll

Kram

2009-09-01 @ 07:50:18
Postat av: Matilda

du måste berätta, nu har jag missat. vad är det du pluggar för något? på uppsala universitet antar jag?



taaaack så mycket!!

nej, än har jag inte avslöjat något om storjobbet.. men det kommer nog snart tror jag! :-)

2009-09-01 @ 12:39:24
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: karin

hej jossan! ojojoj vad du har bloggat den senaste veckan, vad kul! nu har jag läst ikapp allt! :) vad mysigt ni har det du och micke och vad FINT det ser ut i nya lägenheten! jag längtar tills jag också kan baka bröd i ett eget fint och städat kök! just nu avstår jag helst, haha... en fika vore SÅ mysigt! det måste vi styra upp! det verkar dock som att du har ett aningens späckat schema i veckorna men kanske någon söndag eller liknande? vore så kul josefin! massa, massa kramar!

2009-09-01 @ 21:45:28
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0