Dagens dag

Idag har Ellen varit ledig från skolan tillsammans med mig. Jag skulle få sovmorgon fick jag veta när jag gick upp. Men medan Gitzo var på promenad skuttade Ellen in till mig och sa att hon hade såååå tråkigt! Det var bara att knalla upp. Åt frukost och bytte om under hejja rop från Ellen som tyckte jag skulle snabba på lite. Vi skulle nämligen baka idag! Vi gjorde upp en fin lista och sedan knallade vi till affären och inhandlade diverse bra saker till vårt bak. Resultatet blev en tigerkaka med väldigt lustig konstistens. Kanske beror på mjölet, vet inte riktigt vad jag köpte med mig hem. Men smaken var helt ok. Sen gjorde vi cupecakes med frosting och fint strössel i rosa, guld, silver och vitmetallic. Jätte fint. Dessutom gjorde vi chokladbollar. Jätte gott! Ellen var så glad och var jätte duktig i köket. Både på att slicka skålar och vispa jätte snabbt i bunken!

Efter en snabblunch uppfyllde vi hennes andra önskan på sin lediga dag. Vi skulle gå och måla naglarna. Detta gjorde inte mig det minsta kan man säga. Vi gick därför till Frost Nails och målade våra naglar. Sedan mötte vi de andra och hade ett litet kalas med våra nybakta konstverk.



Onsdag idag alltså och tiden går så där ovanligt långsamt kan jag tycka. Hade jag varit i Uppsala hade det förmodligen varit fredag vid det här laget. Tiden går lite snabbare där tycks det som. Har nog inte riktigt hittat en struktur för mitt liv som snabbar på det hela lite. Men jag försöker njuta och ta dagen lite som den kommer vilket sannerligen är en utmaning för mig som är en vän av ordning och planering. Så vad dagen bjuder på imorgon vet jag inte. Förrutom att jag ska försöka göra pannkakor tillsammans med Gitzo till middag imorgon. Vi är inga höjdare på det någon av oss så det kan nog bli spännande!

Ha en bra dag där hemma i Sverige. Här är det snart dags för ett Lost-avsnitt och lite sömn om det går. Hade en dålig natt i natt som var fylld av smällande smällare var och varannan timma. Nu med. Suck.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: pia ollas

Vilka fina naglar vill också ha sådana.Ha det så bra kramis

2009-02-04 @ 19:25:29
Postat av: Anonym

Lät som det var Lördag ? Äre lördag ? Jag däremot vill inte ha sånna naglar.. HOppas lostavsnittet var nice.. har lite abstinens efter det ja me :S Kramar

2009-02-04 @ 20:00:35
Postat av: nettsi

JAg vill se bilder på det ni bakade!!

Även om dina naglar är jättefina! (Kanske lite avundsjuk)

KRAM

2009-02-04 @ 20:05:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0