Doften av hemma

God förmiddag!

Kom nyss hem från IKEA. Har vandrat runt lite och shoppat bra-att-ha-saker. Servetter, sugrör, whiteboard och ett doftljus. Doften äpple och kanel som jag alltid hade i Uppsala och den doften ger mig verkligen en känsla av hemma och speciellt den mysiga känslan innan jul när man satt i mörkret vid adventsljusen och läste tidningen på morgonen eller fikade med lussekatter. Ååh så mysigt! Men nu får den doften skänka mig lite trygghet här borta i Kina så länge!


(www.ikea.se)

Handlade också en hel del matgrejer; bröd, nyponsoppa, kaviar, kakor och lördagsgodis till imorgon! Nu tror jag att jag ska pallra mig ner till träningsrummet och se till att få kroppen att röra på sig lite. Tittade på Lost igår kväll till 00 så jag sov förbi Gitzos morgonpromenad eftersom att jag sov gott ännu en natt med öronproppar!

Måste kila bort till Yashow sen också och köpa överdragsbyxor för imorgon ska vi på familjeutflykt! Vi ska och åka skidor i Nanshang (tror jag det heter). Ska bli jätte roligt, trodde ju inte att det skulle bli skidor för mig denna säsong men så blir det. Känns fortfarande som vår här i Peking. Lite för-vår. Helt underbart!

Ha en trevlig fredag!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0