Familjesöndag

Eftersom att jag flyttat in i en barnfamilj så blir det rätt självklart att följa med på diverse aktiviteter. Idag startade dagen med en fotbollsmatch för Siri -Svenska skolan mot Brittiska skolan. Siri var jätte duktig och det var kul att se henne hejja på sina lagkompisar men även coacha dem på planen för ett bättre spel. Tyvärr var det svinkallt och vi var dåligt klädda så jag har väl precis tinat upp. Åt våran matsäck när vi kom hem och nu är de andra iväg på balett. Själv har jag plockat här hemma.

Gårdagen blev trots allt lyckad även om det gjorde lite ont att Mikael var på andra sidan jorden. Det blev lite extra tydligt igår kan man säga. Men vi såsade omkring i pjamas till kl 14 på eftermiddagen och åt hembakta semlor till "lunch". Sen drog vi till SAS på kvällen och jag tränade medan de andra simmade. En kortis i bastun hann det bli också. Till middagssällskap fick vi Johan och Daniel, våra grannar ovanpå. Vi lagade oxfilé, potatisgratäng, stor sallad och chokladdoppade jordgubbar. Dessutom ost och vin så det blev en bra om än sen hjärtansmiddag.


Mitt bidrag var jordgubbarna

Imorgon kommer min mamma hit tillsammans med Inger! Det ska bli jätte kul att få vara här samtidigt som henne. Vi har båda varit i Kina ett flertal gånger men aldrig tillsammans! Ni är så välkomna!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: nettsi

Känner oss välkomna. Packningen klar. Avfärd från Örebro om 3 timmar. Johan är bussig och skjutsar oss till Arlanda.

Kram

2009-02-15 @ 10:41:07
Postat av: nettsi

Hur gick matchen???

2009-02-15 @ 10:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0