Hej då mamms =(

Idag åkte mamma hem. Det är sorgligt att säga farväl till sina nära. Det har varit mysigt att ha henne här även om vi kanske inte fått den tid tillsammans som vi trott. Hann i alla fall äta lunch tillsammans på flygplatsen innan hon och Inger gick iväg mot sin gate. Hoppas att deras flygresa gått bra, de landar strax i Sverige faktiskt.

Jag testade Express-tåget på hemvägen från flygplatsen. Kan knappast säga att det var ett expresståg eftersom att det tog mig ca 40 min att komma in till stan, till Dongzhimen. Då skulle jag dessutom promenera en kvart för att komma hem till dörren. Med taxi tar det ca 20 min från dörr till dörr. Dock kostar det 25 RMB med tåg och 78 med taxi, men det är nästan inte värt det. Dock kan man säga att det är välstädat (eller oanvänt) på Dongzhimen-hållplatsen!


Fina biljetten, då var jag hoppfull om en god tur!



Jag kan i alla fall meddela att jag somnade gott på tåget hem även om jag var ovanligt mycket utstuderad idag av kineserna. Kanske är extra kul att titta på västerlänningar som åker tåg, vad vet jag?När jag kom tillbaka började jag att göra semlor. Bakade, knådade och fixade så att vi alla kunde få semlor till efterrätt på fettisdagen!

Nu har jag ägnat kvällen till att städa upp bland mina finanser och på mina bankkonton så att jag är redo att ta emot lite nya fräscha pengar. Har också fixat till en bra träningsmusik-lista i min ipod så att jag kan fortsätta att träna. Det blir lite lättare när man har bra musik och just nu känner jag mig taggad så jag ska försöka att hänga i så ska det nog bli en bra beach 2009.

God natt och stor kram till er. En extra stor till mamma som jag hoppas kommer hem lugnt och säkert!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej finaste Jossan!

jag är här, varje dag! läser om dig varje dag, och tänker på dig minst lika ofta. Tack för att du finns, saknar dig väldans mkt..

massa pussar

2009-02-24 @ 20:37:21
URL: http://grubbstrom.blogg.se/
Postat av: nettsi

Hemma lugnt och säkert. Jättenöjd med min resa. Undrar bara när jag kan åka tillbaka!!

Kram

2009-02-25 @ 04:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0