Lätta fötter

Idag skiner solen och himlen är blå! Började med en promenad till grönsaksmarknaden och handlade och fick en morgonpromenad. Handlade STORA jordgubbar (som verkligen smakar jordgubbar så här års) som vi ska ha imorgon på alla hjärtans dag. De ska doppas i choklad också!

Har pysslat omkring här på morgonen och gick nyss till marknaden under McDonalds för att beställa nya gardiner. 180 kr och jag får dem imorgon. Jätte fint tyg dessutom! Om en stund ska jag till Yashow för att möta Mikaela och Sara-Maria som är här. De är kursare från Uppsala och är på ett vecko-utbyte! Ska guida dem lite i shoppingen där!

Idag går man med lätta fötter här i Peking för det är ett underbart väder. Lite småkallt och krispigt men med strålande sol som värmer. Man glömmer att det bara är februari för det känns som svenskt aprilväder! Snart kommer nog den riktiga värmen hit! Dock kan jag säga att man saknar snön lite här för det är minst lika vackert! Hade dessutom nya skorna på mig idag så man känner sig lite extra fredagsfin!

Lite farligt för mitt ego bara att ströva omkring på gatorna. Ni (familjen) som känner mig extra väl vet hur jag kan vara när jag får lite för mycket uppmärksamhet. Här får man det. Alldeles för mycket. Man är lång och jätte blond och sticker garanterat ut. Detta gör att alla vänder sig om oavsett om de anser att jag är ful eller inte. Men en bra dag som denna kan man låtsas att alla tycker man är snygg. Då ler man lite extra och struttar fram på gatorna. Dock är kineserna inte så bra på att le tillbaka -ännu! Men jag jobbar starkt på det att le mot alla jag möter och hoppas att det smittar av sig tillslut! Too good for my ego, lite kanske!

Nu ska jag ta en powernap och sen strutta bort till Yashow! Shoppers-paradise! Dessutom är jag hård på bargaining. De skulle bara veta! Allt fler känner igen en där och säger: Vi vet att du bor här så vi ger dig ett kinesiskt pris direkt och inte de priser vi ger till utlänningar. Tack för det men man kan alltid pressa priset lite till. Dessutom lovar jag att ta med mig min mamma som är duktig på att shoppa. Då blir det glada, i alla fall om jag lovar att inte förhandla åt henne!

Puss o kram och ha en bra dag där hemma. Ni har ju ännu inte vaknat ännu och jag ska snart äta lunch!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Hjälp! Var det shoppingträning du skulle på; jag trodde du skulle läsa språk. Men förestern, man lär sig ju bäst i det praktiska livet.

Kram

2009-02-13 @ 10:05:47
Postat av: anna

hoppas du får en trevlig helg =)

2009-02-13 @ 11:35:00
URL: http://annaelisabethlinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0