Lugnt och tyst

Ännu en kväll fyllt av ingenting men den stora skillnaden är tystnaden. Inte en nyårsraket så långt örat kan nå. Det är så skönt att man nästan inte minns vilket liv det var igår kväll!

Lagade pasta med skinksås till middag och barnen gillar min mat. Tur är väl det! Gjort lite läxor tillsammans med Siri och sett till att få alla i säng. Gitzo är på föräldramöte så nu när de alla snart sover är det även tyst och lugnt här inne. Själv är jag supertrött också och hoppas på lite sovmorgon imorgon. Ingen träning idag alltså.

Signe har sin lediga dag imorgon och då ska det bakas tårta tror jag! Ska prova med ett annat sockerkaksrecept. Mormor, kan jag få ditt? Alla pratar om din goda kaka. Kanske du kan skicka receptet i ett mail? Annars lär det bli en ny tur till Frost Nails och fixa naglarna igen. Det behövs verkligen så det gör mig ingenting! Kanske att vi hinner mysa lite på Starbucks också. Vore mysigt.

Verkligen vår i luften idag på eftermiddagen. Svårt att begripa att det är så här varmt i februari då det var -15 när jag kom till Peking för mindre än en månad sedan. I april förra året var det runt 20-22 grader. Kanske denna värme kommer ännu tidigare i år? Våren är dock alltid välkommen hos mig!

Puss ♥


Beijing i april 2008

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Skönt med lite vårkänslor :)

Här är det grått, kallt och trist..

Och solen, så att säga, LYSER med sin frånvaro.. hehe



Ta hand om dig. Kram!

2009-02-10 @ 15:01:09
Postat av: Sunna

Hej Jossan!

Men Karin här uppe i "norr" är det helt Kritvitt, snorkallt och strålande soligt. Hur vackert som heltst :)

Men om en och en halv vecka är jag själv i värmen, så jag längtar.

Skönt att du har fått lugn och ro nu utan allt pang pang.



Ha det skönt nu! Kram kram

2009-02-10 @ 16:49:27
Postat av: nettsi

Vilken härlig vårbild! Här är det också jättevackert - fast snö och kallt.Det känns verkligen som om man är en del av din vardag - du kan verkligen konsten att beskriva en känsla!

Kram

2009-02-10 @ 19:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0