Shopping och kinesiska

Idag startade jag dagen med en promenad tillsammans med Gitzo till frukt- och grönsaksmarknaden. En stor yta full med försäljare som sålde alla möjliga sorters frukter och grönsaker, kryddor och svampar. Detta var en plats som kompis Linnea fullkomligt skulle älska och mamma lika så. Jordgubbar är det tydligen säsong på här för det fanns massor! Verkligen jätte mysigt. Saknar detta hemma måste jag säga!

Efter detta var det hem och äta lite frukost och sen begav jag mig till blomstermarknaden! Taxichaffören stannade lite fel men det gjorde inget för jag fick en skön promenad i solen och det faktiskt friska luften! Köpte 6 orkidéer och en stor bukett blommor till lägenheten. Allt för 270 kr. Ynkligt. Tydligen dåligt prutat då försäljaren snällt hjälpte mig att bära ut allt, stoppa en taxi och packade in mig och alla blommorna! Men vad gör det? Jag var nöjd!




Kom hem och fixade lite innan lunch och klockan 13 kom Sofia hit. Det är Gitzo och Siris kinesiskalärare och idag fick jag vara med tillsammans med Gitzo. Det var riktigt kul och några ord kunde jag komma ihåg men det var svårt! Vi pratade om vädret, lärde mig säga att vädret skiftar och datum och liknande. Kul, men svårt som sagt!

När Siri kom hem från skolan gick hon och jag till Yashow. Jag köpte träningsskor, träningsbyxor och en mjukiströja. Siri fick en ny Spyder-jacka. Hon hade en rolig synpunkt som kom fram på vägen ut. Att till och med mormor (!) är bättre på att shoppa än jag. Jag frågade då på vilket sätt, om andra betalade mindre eller var snabbare på att välja. Men svaret var helt tvärt om "Mormor vill ha mycket mer, en sån och en sån och en sån.." förklarade Siri. Jag handlar alltså för dåligt och det måste vi råda bot på tror jag!



Snart ringa min älskade Mikael tänkte jag. Sen kommer jag nog somna tidigt idag. Helt slut. Fint också att man kan få lite kärlek och gosiga kramar här borta också. Igår när barnen skulle sova bad Signe mig att komma in och säga god natt. Då slog hon sina armar runt mig och viskade i mitt öra "jag tycker om dig Jossan". Sådant värmer långt inne i hjärtat.

Puss o kram


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej!

Kul och höra att du verkar ha det bra därbort :)

Tur att du har bloggen så man kan hänga med på din resa!



Kram!

2009-02-02 @ 14:51:35
Postat av: Johan

Sjukt snygga blommor ! Bra där!

2009-02-02 @ 19:31:32
Postat av: mormor



Det är bara jag som kan "tokshoppa" enligt Siri

2009-02-02 @ 22:03:18
Postat av: mormor



Frukt och grönsaksmarknaden tänker jag ofta på och talar om

2009-02-02 @ 22:05:58
Postat av: Limpan

DEN marknaden vill jag förlora mig i.. komma hem m massa roliga saker.. ååå.. ska snacka m Stina å se fall vi inte kan klämma in en trip!!

2009-02-03 @ 10:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0