Söndag

Nu är vi tillbaka i Peking men jag kan inte säga hemma ännu även om mina reskamrater tyckte det var toppen att vara just hemma. Jag har ingen vardag här ännu så det är svårt att kalla det hemma.

Nu har semestern tagit slut och vi hade bra dagar på Bintan Island även om prisnivån var ett hån. Solbrännan började dock redan falla av på båten mot Singapore igen men det har varit superskönt att bara slöa vid poolen i 5 hela dagar. Resorten var bra och vi badade sista dagen i skyhöga vågor i ett annars varmt hav. Jätte skönt! I torsdags åkte vi tillbaka till Singapore och tog in på vackra Shangri-La. De hade den bästa frukost jag någonsin skådat med världens godaste hemmalagade yoghurt, pannkakor, våfflor, bröd och en massa massa annat! Helt underbart. Vi satt i flera timmar och bara njöt. På torsdagskvällen var vi på nattsafari och det var verkligen spännande. Djuren strövade fritt i stora områden och det var häftigt att se dem i ett annat ljus. Var också på en bra show som hette "Creature of the night" som var superkul att se. På fredagen tog vi en tur i Chinatown innan vi hälsade på en familj där vi spenderade eftermiddagen och kvällen.

På lördagsmorgonen åt vi en hastig och tidig frukost på hotellet innan vi tog flyget tillbaka till Peking. Väl där var det dags att packa upp och komma iordning lite innan det blev en middag på South Beauty. För dem som inte ätit där kan jag meddela att det är den absolut godaste kinamat man kan äta. Toppen!

  




Idag sov vi ganska länge, eller jag blev väckt av två tjejer som tog ett löpvarv i min säng innan de försvann. Dock sov jag inte jätte bra då Peking fortfarande skjuter nyårssmällare dygnet runt. Världens ljud väckte mig kl 6 imorse, och det är inte vackra fyrverkerier utan smällar. Onödigt ja. Efter sen frukost och lite fixande följde jag med Signe och Ellen på deras balett och det var underbart att se dem tassa omkring i sina balettkläder och vifta med trollspön. Lite lunch efter det och sedan iväg till Siris fotbollsträning. Nu vaknas det snart kvällsmacka och sedan en ganska tidig kväll. Imorgon ska jag nog ha min första kinesiskalektion här hemma tillsammans med moster. Ska också försöka jaga rätt på Yoga Yarden och hitta bra pass att delta i.

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Tänk va du får vara med om! Du kommer att uppleva mer detta halvår än vad de flesta människor gör under en livstid.

Johan Inger och jag har idag tagit långpromenad runt Naturens Hus. Skönt väder -3.

Saknar Dig! Kram mammsi

2009-02-01 @ 14:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0