Universitetsbesök

God morgon!

Dagen började med en promenad till grönsaksmarknaden och man kan nog säga att våren är på intåg. Ett helt annat ljus imorse och inte speciellt kallt på morgonen. Får se hur det blir underdagen, om man kan få känna på lite vårvärme!? Åt nyss en good frukost med färska jordgubbar som är så goda här! Kommer att bli en chock hemma i Sverige i sommar för de är aldrig så här goda och absolut inte så här billiga! Vardagslyx!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan bege mig ut på lite äventyr. Jag ska nämligen åka ut till mitt universitet för att dels se hur det ser ut och att prova min resväg dit. Det blir tunnelbana och det kan nog ta en stund för det ligger på andra sidan stan. Kanske lite opassande att bo här, men jag vill inte gärna lämna Gongti Beilu för det ligger så bra i förhållande till allt annat!

Ska dessutom äta lunch med Johanna, min gamla kurskompis från Kinesiska A som vi läste för ca 2,5 år sedan. Hon bor i Kina just nu och läser kinesiska sen 1,5 år tillbaka så det ska bli trevligt att ses!

Kram och ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Lycka till med att finna en bra resväg.Hoppas att Du och Johanna får en trevlig em.

2009-02-27 @ 07:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0