Vår? lilla hjärtat och pannkakor

Imorse var det superkallt. Mössa, vantar och dunjacka på vägen till frukt- och grönsaksmarknaden. Solen kämpade fram. Gick in och åt frukost. Sov jätte bra i natt. Hade öronproppar och sov så bra att jag inte hörde de andra som gick upp. Klev upp precis så att jag hann med ut och vinkade till skolbussen. Sköönt! När jag sedan gick ut var det som vår i luften! Doftade som det gör hemma när snön har smält för länge sedan och marken börjar värmas upp. Det känns så lovande! Tack för att våren kommer komma hit snabbare än i Sverige! Det är lycka!

På förmiddagen möblerade jag om här för att få lite bättre plats. Sen åkte vi och spanade in Johans lägenhet som var jätte fin! Kommer nog att bo där ett litet tag, ska också kämpa för att få internet dit om jag kan, annars blir jag lite isolerad. Men det låg i ett jätte mysigt kvarter.

Lite snabb lunch och sen kom Sofia och hade lektion för oss. Fick bland annat lära mig något som kan vara av intresse för mamma och Signe. VI fick lära oss att hjärta heter xin och att litet hjärta, alltså xiaoxin också betyder "be carefull". Mamma kallar alltid Signe för sitt lilla hjärta och på så sätt betyder nu detta så mycket mer, att vara rädd om, vårda, ömma för.. Det du mamma!


(www.csaucr.com/csaimages/heart.gif)

Efter lektionen gick jag och handlade och förberedde pannkakssmeten. Efter det hämtade jag Signe och Ellen som lekt med Yenyen hemma hos Livia. Sen satte jag igång. Kära moster gjorde 3 pannkakor och ett lagg plättar innan hon gav upp. Jag fick ta vid. Kämpade på under barnens tjat "mormor är jätte bra på att göra pannkakor", "mormors ser inte ut så där". Nej, jag kan bara hålla med! Det gick åt skogen. Först. Men när nästan alla var stekta kom barnen in i köket och sa "du är bäst Jossan", "du är bäst på att göra pannkakor" osv. Men vi kom till slut överrens om att mormors faktiskt är bättre. På alla sätt och vis. Vi kom också överrens om att hon faktiskt övat mycket mer än mig. 2-0 mormor?


Lyckad pannkaka



Svårt att få pannkakan att passa med laggen...

Idag är det torsdag. Dagen har gått ganska fort ändå. Det måster man erkänna. Men jag längtar ändå efter underbara Micke som jag fick se på webcam imorse. Så fin! Kyss

Ha en bra em där hemma. Själv blir det nog ännu ett Lost-avsnitt ikväll. Försöker ta en serie i taget, men Gossip Girl har blivit mitt helgmys. Har en hel del att hinna igenom! Tack kära bror!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Du vet väl att du är mitt "Stora hjärta" - hur säger man det på Kinesiska??

Pannkakorna ser jättefina ut!

2009-02-05 @ 16:46:57
Postat av: Anonym

hej där borta.Västerås är i dag vitt och åter vitt. snön vräker ner.enligt mormor tiiitkan jag laga pannkakor.vi kommer till beijing efter påsk

kram agnta

2009-02-06 @ 10:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0