Fredag igen!

Tiden går fort kan man säga. Nu är det fredag igen!

Idag sov jag ganska länge. Jetlagen börjar nog jämna ut sig. Pysslade lite här hemma innan jag och Gitzo åkte ut till Svenska skolan och tittade på tjejernas nyårsfirande. Riktigt fin skola och en massa musik och färgglad parad och flaggor. Spännande att se måste jag säga! Signe och Ellen sjöng en sång med klassen medan Siris klass dansade. De var riktigt duktiga!

 


Efter det var vi hemma en sväng och jag packade lite och spelade kort tillsammans med Signe och Ellen. Sen kilade fyra tjejer iväg och klippte oss. Siri och jag klippte våra luggar och de andra två även topparna. 100:- jämt för alla oss fyra. Bingo! Ska klippa mina toppar också men det får bli när man kommer hem igen!

Ikväll/i natt åker vi till Bintan Island. Ska vara riktigt varmt tror jag och det ska bli skönt att få lite sol och värme igen. Har fortfarande min och Mickes Thailandsresa i sinnet och det gör mig varm innombords, men nu ska jag äntligen få känna värmen igen och lite salta bad! Idag blåser det kallt i Peking. Solen lyser dock och det är fint men blåsten gör det kallt och det är många minusgrader ute! Långkalsonger, mössa, vantar och en lånad fjällräven försökte hålla mig varm idag men det hjälpte knappt!

Ingen Yashow blev det heller. Orkade inte så jag och Gitzo kommer att samsas om hennes sandaler när man går ut och äter middag! Kommer garanterat att bli några turer dit när vi kommer tillbaka igen för jag såg en massa fina skor där sist! För dem som inte vet är Yashow ett gigantiskt! varuhus fyllt med bara kläder, skor, väskor, manikyrsalong etc.. Och allt går att pruta på massor! Himmelriket med andra ord!

Pratade nyss med Micke och Johan på Skype. Skönt och mysigt att höra deras röster igen. Kan längta efter den gemenskapen man har med dom två även om det är mysigt här med. Men man kan knappast rå för att man saknar sin allra största kärlek som man av någon oförklarlig anledning tillät stanna kvar i Sverige och inte tjatade med honom!

Nu ska jag fixa det sista och sen bär det av mot flygplatsen!
Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: nettsi

Trevlig resa!!

Önskar att jag också var med.

Inte kan väl du ha brist på skor......

Kram

2009-01-23 @ 14:10:19
Postat av: Alina

Hoppas du får en nice helg! :) må gott!

2009-01-23 @ 14:14:36
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: nettsi

2009-01-24 @ 20:15:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0