God morgon!

Nu har jag just påbörjat min andra dag i Peking (om man kan räkna gårdagen). Har nyss ätit frukost, var riktigt hungrig när jag vaknade av någon anledning. Somnade sent igår efter att först ha pressat mig till att vara vaken för att snabba på jetlag-effekterna och la mig sedan för att klämma ett avsnitt av Lost som min bror lagt in på datorn. När det precis var slut fick jag ett sms av Micke som var på väg hem och jag höll mig vaken ett tag till så att vi kunde prata på Skype. Klockan blev väl en så där 00.30 när vi la på och jag somnade snabbt. Men idag är jag trött!

Idag är det fint väder här i Peking, även om det är bra kallt. Solen lyser och himlen är klarblå. Effekterna av OS dröjer sig kvar när man stängde fabriker och minskade trafiken för att lätta på dimman som annars hänger tung över Peking. Skönt att det är fint. En riktigt positiv sak med att vara här under våren är att våren kommer mycket snabbare här än i Sverige. När jag var här i april förra året var det nästan 20-22 grader ute, sommarvärme! Gissar därför att kylan snart trängs undan till förmån för varmare väder!

Nu ska jag till IKEA! Lovar att lägga upp bilder senare!

Krams ♥

Kommentarer
Postat av: Malin Ollas

Jossan, vad kul att höra hur du har det! Jättebra idé att blogga från Kina. Ännu roligare att läsa nu när man vet lite mer hur det ser ut där du är:) Kan tänka mig att dina gulliga kusiner var glada att se dig!

Många kramar!

2009-01-22 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0