Hemma fast borta

Nu är dagen nästan slut här. Blir så konstigt när man ligger 7 timmar före alla hemma. Kollar klockan på datorn och den visar svensk tid och ser att ni kanske avslutat er lunch. Klockan här är strax 20 och vi har ätit middag precis. Ska väl ta en kopp te och kanske krypa ner i sängen med datorn precis som igår.

Idag var jag på IKEA det första jag gjorde. Skulle inhandla en kaffepress och lite badrumsmattor och det är alltid lika spännande. Att det liksom känns precis som hemma, fast att man är borta. Man strosar omkring bland artiklar som heter SKRUBB och LÖTEN och allt möjligt. Till lunch serveras kalopps eller pytt-i-panna eller varför inte köttbullar? Det är en skillnad, och det är att alla soffor och stolar provsitts av en massa kineser och mängden folk är obeskrivlig.




Efter detta var jag bara hemma. Åt lite lunch och rensade i köksskåp då jag skulle ansvara för middagen ikväll. Blev svenskt kan man säga. Pasta med tomatsås och bacon! Klämde också ett avsnitt av Gossip Girl innan jag mötte Signe och Ellen vid skolbussen. De hade en kinesisk fröken med sig och tillsammans pysslade dom och fixade och pratade bara kinesiska. Tjejerna var jätte duktiga. Jag blev djupt imponerad. De fick översätta för mig, "Nu ska vi gå och tvätta händerna säger hon" och "hon säger att vi ska ta fram saxar" och allt var det var. Men några ord kan jag, det ska man inte sticka under stol med!

Ännu en dag är till ända. Imorgon blir det kinesiskt nyårsfirande på svenska skolan och imorgon kväll/natt åker vi till Singapore. MÅSTE verkligen hinna till Yashow imorgon, blev inte av idag.

Ha en trevlig eftermiddag där hemma!

Kramar ♥

Kommentarer
Postat av: Limpan

men du, pasta m tomatsås är väl inte svenskt;)

pussis darl

2009-01-22 @ 14:10:37
Postat av: nettsi

Gott Nytt Ox-år!

2009-01-22 @ 17:08:28
Postat av: Emma

haha, det var en av fördelarna med IKEA här i Reykjavik.. det var tomt för det finns inget folk här ;)

Ta hand om dig gosan och hälsa Singapore!

Puss

2009-01-23 @ 13:56:11
URL: http://grubbstrom.blogg.se/
Postat av: mormor



hälsningar till er alla.mormor

2009-01-24 @ 20:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0