Snön faller sakta..

Snön har verkligen kämpat idag. Imorse när jag vaknade låg ett tunnt täcke över gräsmattan och efter frukost föll de första flingorna mrn verkligen sakta.. Ett tag snöade det uppåt men nu dalar de ner igen och har tilltagit i storlek. Det är vakert. Ser lite poetiskt ut.

Imorgon har jag tenta. Men det är så tråkigt att plugga just nu, dessutom en tråkig kurs att ha tenta i. Jag, och många med mig, har förmågan att göra tusen andra saker när man verkligen måste plugga. Det brukar bli storstäd eller rensa lådor eller annat som vanligtvis är supertråkigt. Idag har jag nog gjort det mest extrema. Jag målade om en liten vrå i mitt rum hemma hos mamma och pappa.



Innan

Färgen var verkligen vidrig. Jag valde den tydligen tillsammans med expediten i affären för ett antal år sedan. Men det var inte förrän runt jul som vi alla här hemma lyckades kläcka ur oss att färgen var vidrig! Då började mamma prata om att måla om. Därför bestämde jag mig för att göra det idag, som överraskning, mycket beroende på att det var jag som orsakade den hemska färgen från början. Här är resultatet;


Efter

Och visst blev det tusen gånger bättre! Problemet nu är att jag inte pluggat alls idag och måste sätta igång NU. Sedan har jag blåsor i händerna efter rollern och ont i ryggen och allmänt trött efter slit. Kanske ska muta i mig lite morotskaka så att jag får fart igen och sen måste jag sätta igång!

Lycka till också alla andra som sitter och tentapluggar!

Kram ♥

Kommentarer
Postat av: nettsi

Du är helt otrolig! Målning,morotskaka mm.mm. - allt blir bra!

KRAM

2009-01-15 @ 16:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0