Svettigt!

Nu har jag ringt och ringt. Lustigt det där med telefonköer egentligen. Lite olika stilar man stöter på medan man väntar. Små uppmaningar om att man faktiskt kan göra ändringar och anmälningar på nätet, och att det faktiskt är flera före i kön - fortfarande! Och dessutom så känns det som om dom uppmanar en att lägga på luren av frustration och gå in på nätet! Vissa hade detta envisa tutande också som förekommer över vanliga telefonlinjen! Vad hände med pausmusik? Nästan så att man sitter och bygger upp en aggression mot den som snart kommer att svara. Känner liksom att nu kommer jag snart bli riktigt otrevlig.

Men! Så svarar det fantastiskt trevliga männsikor. Både på försäkringsbolaget, adressändring, Forex och Svenska Dagbladets kundservice! Hejja hejja säger jag bara! Han svetta mig rejält hos er alla innan ni svarade men sen räddade ni min dag! Hurra!

Nu är allt fixat av praktiska detaljer inför min resa. 

* Försäkring
* Adressändring
* Svenska Dagbladet

Dessutom har jag varit snäll och ringt Forex åt min bror! Sedan har jag också packat. En massa kläder som inte får följa med till Kina och därför ska packas ner i Uppsala. Mamma sa att jag kan lämna kläder här i Örebro, och det vet jag och det är jätte snällt, men jag vill samla mina saker på ett och samma ställe. När jag kommer hem från Kina igen får jag ju åka dit och dra fram mina sommarkläder och lämna av de förmodade nyförvärven!

Alldeles snart ska jag njuta och se frammåt mot min resa. Dock återstår lite saker innan jag kan slappna av helt. Men idag var definitivt ett stort steg framåt!

Bjuder på en Kinabild för första gången!

Utanför Förbjudna staden

Utanför Förbjudna staden


Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Jossan!



Blev lite snabbt när jag åkte hem, fick skjuts av pappa söder ut. Ville bara önska lycka till på resan, HÅLL OSS UPPDATERADE! Du är så modig!



Ta hand om dig! Kram :)

2009-01-07 @ 17:22:09
Postat av: Johan

Du är en ängel ! Tackar !

2009-01-07 @ 23:43:27
URL: http://www.ojjis.com
Postat av: Sunna

Hej hopp gumman!

Tack för i helgen. Kändes som om vi knappt pratade, men Johan tyckte både du och Micke var super trevliga =)Själv var jag ju full kastrull och fick skämmas lite dagen efter..Oops, inte bra när man är ute så lite... Men jag vill bara önska dig lycka till på din stora resa (skulle aldrig våga själv!) Kommer lusläsa din blogg varje dag så att ja ej missar något ;)Har du planer för helgen föresten? Vi tänkte kanske hitta på ngt kul, typ Lasergame eller paintball..! Men vi hörs om det! Puss och Kram

2009-01-08 @ 08:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0