Allra sista

Jag har gått genom rummen. Stängt av alla ACs, strukit med handen över sängen. Bäddat, diskat och kontrollerat. Rullat ut väskan i hallen. Kontrollerat att passet är där. Duschat, klätt på mig och ätit frukost. Gått igenom rummen på nytt, tomt.

Kina blev inte riktigt samma sak sen fam EK åkte hem. Visst kommer jag att sakna. Som G sa. Man kommer nog sakna det hela livet.

Mina vänner. Nu åker jag till flygplatsen. Hem till Sverige igen. Har inte fattat det ännu. Att jag kom hit 21 januari detta år. Att jag bott här sedan dess. Haft mitt liv här. Nya vänner. Tusen erfarenheter rikare. Nytt språk i bagaget och ett berikat liv.

Kina. Jag älskar dig.

Men nu blir det skönt att komma hem.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0