Drugs

Ikväll träffade jag Sofia. Vi möttes utanför vårt hus och promenerade till Dongzhimen och en ny "shopping-mall" som vi kollade in. Åt mellis på något Shanghai-hak. En massa söta slibbiga saker, sagogryn, sticky rice, bönsoppor och Gud vet vad. Jag tog en sagogrynssoppa med mango. Säkert kort, det var gott om än för sött :)

Strosade runt i affärerna, inga köp idag. Måste hålla hårt i pengarna nu sista veckan så att det räcker till andra roliga saker också. Åt middag tillsammans. Planen var att lura i mig kinesisk gröt som kineserna äter typ frukost, lunch, middag. Men det var inte riktigt gröt sa Sofia. Tur för mig (som inte gillar gröt)! Det blev i stort sett ännu en mangosoppa med sagogryn, rädisor i stark sås, pannkaka med ägg o gräslök. Helt lagom.

På vägen hem pratade vi mera mat. Jag är faschinerad över alla matstånd som finns i vart enda gathörn. Det ser så mysigt ut, gör stan lite mer levande. Då berättade Sofia att på just ett sådant ställe hade hennes kompisar ätit och tyckt att det var jätte gott. Och sen säger Sofia: "It was some kind of drugs in it.." Hahah, skrattar jag lite okänsligt. Joo sa hon. Det måste det ha varit. För dom hade ätit det ett par gånger och hade sedan känt att de behövde äta mer och oftare där. Grattis tänkte jag. Helt vanliga begär som drabbar oss i väst varje dag. Vem är inte beroende av choklad, chips, cola, ett glas vin eller vad som helst?

Imorgon blir det 4 h lektion. Kanske till och med de sista om jag lyckas hämta ut mitt intyg imorgon. Sen ska Sofia och jag shoppa. Fast jag får inte shoppa något. Möjligtvis ett större handbagage. Om jag lyckas hålla mig till det får ni aldrig veta, vill ju inte avslöja min svaga karaktär i alla fall. Inga mer skor blir det för den här gången i alla fall! Tror jag... kanske ett par sandaler.. eller. NEJ!

God natt!

Kommentarer
Postat av: Gitzo

FY,

inga skor :)

2009-06-22 @ 07:13:15
Postat av: Nettsi

Lycka till med packningen!!!

2009-06-22 @ 07:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0