En bra dag till!

Jisses. Peking är outhärdligt varmt. Säkert över 35 grader idag. Jätteskönt.. om man ligger vid poolen. Men inne i storstaden blir den värmen dubbelt så het vill jag lova. Men jag klagar inte, det har varit en jättebra dag med klarblå himmel.

Hade min sista lektion idag. Hämtade ut mitt certifikat för 13 veckor och sa bye bye BLCU för denna gång. Såå skönt! Det har varit en kul och lärorik tid, men nu är det skönt med sommarlov!

Mötte Sofia efter lunch vid Wudaokou marknaden. Shopping på schemat. Jag skulle ju inte köpa något. Så låt oss låtsas att jag inte gjorde det och säg i stället att jag åt lunch för 90 kr. Det känns bra :) En kul dag. Sen tog vi tusen bussar för att handla mat och sen åkte vi hem till Sofia.

Observera att detta är första gången jag är hemma hos henne. Kineser bjuder vanligtvis inte hem folk så jag är såå glad att jag fick komma dit och det blev en jättemysig kväll. Vi lagade kinesisk mat, Sofia lärde mig äggröra med tomat och coca cola-kokta kycklingklubbor. Så gott! Sen snackade vi hela kvällen om allt mellan himmel och jord. Framför allt de stora skillnaderna mellan Kina och Sverige.

Det var verkligen en jättemysig och kul kväll. Kom nyss hem och kastade mig in i duschen. Nu blir det snaart sängen för jag är utpumpad av värmen. Sen imorgon blir det soooovmorgon innan jag beger mig till templet :)

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Stina

Coca cola kokt kyckling lät spännande :)

De kanske vore något att prova här hemma.

Nu är de inte lång tid kvar gumman. Hur känns de?

Är de på söndag du kommer? =)



Njut av dina sista dagar nu o ta med dig solen o värmen hit. Idag är riktigt sommarvärme igen, mer av de vill vi ha.



Puss o Kram

2009-06-22 @ 20:01:40
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0