Fredag

Idag är det fredag. Igen. Och igen och igen, igen, igen...

Idag hade jag min sista tenta. 3 tentadagar i rad. Men jag är nöjd, känner att jag gjort bra ifrån mig. Nu vill man egentligen bara ha sommarlov. Lata dagar och göra ingenting. Promenera till fruktmarknaden, läsa i solen och köpa en fin sak att spara som minne. Men jag har skoldagar kvar.

Jag vill komma hem nu. Snart i alla fall. Till familjen, vännerna, det svenska. För jag saknar det. Den friska luften, sjöarna man kan bada i. Hemma. Jag vet att det kan låta gnälligt, tjatigt eller hur det nu uppfattas. Men är det så jäkla konstigt då? Att livet blir annorlunda och lite mer att tänka på? Jag tycker inte det. Jag vet. För jag provar. Jag lever i det nu.

Skulle ha träffat klassen ikväll men jag lessnade när de ändrade planer i sista stunden. De orkade inte komma in till stan. Skulle ta för lång tid. Som om jag inte har samma tid och besvär att ta mig ut dit. Så jag åt en god middag och ska sova tidigt i stället.

Imorgon har barnen skolavslutning. Jag kommer nog gråta lite. Farväl. Jag gillar det inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0