Glad midsommar!



Idag är det midsommar! För exakt ett år sedan fejjade vi med vår midsommarfest. Idag är jag i Kina. Tänk vad livet kan vara annorlunda. Är det inte underbart!

Hade skola idag (för i Kina tar man ingen hänsyn till svensk midsommar). Det var riktigt kul. Timmarna flög iväg, en rolig klass, jag blev kallad för fåret hela dagen då mitt kinesiska namn uttalas på samma sätt som får. Dessutom blev jag medlem i gruppen "The dark side". Dvs dom som skiter i skolan. Det de övriga medlemmarna inte fattat än är att jag är på lektionerna mer eller mindre frivilligt och att jag redan gjort mina exams. Grattis grabbar!

Peking bjuder i alla fall på svenskt midsommarväder idag. Mulet, grått och småregn. Tack så mycket! Jag ska bädda ner mig i sängen och bara mysa. Äta thaimat, glass och kolla på film! Weehoo!

Imorgon, när ni andra vaknar och är sjuukt bakis, då är jag redan uppe och skuttar. Om vädret är bra ska jag på tempeltur tänkte jag!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Underbar bild!! Den har jag en idé till.....Låter som om du har en bra midsommarafton

Kram mammsi

2009-06-19 @ 09:24:16
Postat av: Nettsi

Kan väl inte vara möjligt att dom kallar mitt hjärta för fåret! Låter som om du trivs i skolan

2009-06-19 @ 09:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0