Graduation (igår)

Jag skrev ett fint inlägg igår, men det kom aldrig fram så jag berättar lite kort om gårdagen nu i stället.

Jag hade ngn slags lektion mellan 8-10 igår och sedan gick vi till aulan för en liten avslutningsceremoni. Vi fick lyssna på tal av elever från de olika nivåerna, (så klart på kinesiska) och sen var det en utmärkelse för dem som inte missat några lektioner (Tack gud att jag var borta lite! Gåvan var ett pennställ!). Sen fick man sitt certifikat på att man gått kursen och ett papper med studieresultaten. I´m happy!

Sen åt vi lunch tillsammans hela klassen och våra lärare. På kvällen kom hela klassen hit (minus 3 personer). Alla bidrog med ngn maträtt så det blev sushi från japanerna, koreanserna bjöd på koreanskt, Mei från Malaysia bjöd på malaysisk street food. Och hon som sa att hon inte kunde laga mat! Själv gjorde jag en pepperonipizza och en äppelpaj. Mina saker var tydligen goda för de försvann utan att jag hann smaka själv :)

Sen umgicks vi hela kvällen och givetvis blev det ett tungt litet farväl när alla gick. Jag tycker inte om att säga hej då. Speciellt konstigt blir det när det är människor man troligtvis aldrig träffar mer i hela sitt liv.

12 veckors kurs över. Bye bye classmates!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0