Imorgon finns inte..

Jag kan inte släppa det riktigt.

Har tittat på CNNs flimmer. Man kan bara gissa vilka bilder och vilken information som döljer sig bakom allt flimmer och brus.

Läste just en artikel i DN. Läs den HÄR. Det är sjukt. Imorgon finns inte. En dag som kineserna själva förnekar. Ett historiskt datum, en oerhört tragisk händelse. Raderas. Förträngs. Imorgon kommer säkerheten förmodligen vara enorm. Jag ska vara vaksam. Stort att vara här, att uppleva känslan imorgon.

20 år sedan massakern på Himmelska fridens torg. Ofattbart. Man blir arg och ledsen. 4 juni. Siffran 4 är ett otursnummer i Kina. Si, uttalas likt död. Ödets ironi?

Inte konstigt att man blir lite som Ior i Nalle Puh. En verklighet pågår utanför mitt fönster som jag inte alls kan förstå. En värld som gör mig orolig. En tveksam känsla. Jag kan i alla fall åka hem. Hem till Sverige igen.

Imorgon finns inte. Det är ofattbart.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Oj så 20 år har redan gått sedan det tragiska...



Förstår att det kommer att kännas konstigt imorgon!



2009-06-03 @ 21:02:33
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0