regn.

Jag vaknade av en rejäl smäll imorse. Ett dånande. Helt övertygad om att det kom från byggarbetsplatsen som vi har till granne. Sen kom en blixt och nya dån och då insåg jag att dåligt väder har trätt in. Sedan dess har regnet bara vräkt ner. Det känns som en svensk sommardag, inte speciellt kallt men ett regn som aldrig ser ut att avta.

Himlen har trillat ner på Peking, luften tung och grå och sen allt detta vatten. Tog taxi till skolan imorse. Det är knappt värt det 40 RMB (t-bana 2 RMB) men jag kunde inte förmå mig att knata bort till t-banan.

Seg lektion. Mest repetition inför kommande exams. Regnet fortsatte vräka ner så det blev taxi hem också.

Nu ska jag göra det ända rätta en sån här dag. Krypa ner under täcket i myskläder och plugga lite (LÄS sova)

So Long!
Puss

Kommentarer
Postat av: Matilda

har säkert frågat förut, men är det kinesiska du pluggar? inget annat? (inte för att det skulle vara otillräckligt, herregud vilket svårt språk det verkar vara!!)



kameran jag använder är en digital systemkamera. canon 450D. superbra!



trist med regn, här är det uppehåll idag! men de gråa molen börjar komma närmre så det dröjer nog inte lång tid innan det regnar här i uppsala.. igen.

2009-06-08 @ 11:11:12
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0