ryck upp dig!

Vaknade något trött och oinspirerad imorse. Mina forna klasskamrater har gått på sommarlov och jag hade ny lektion imorse. Hade ingen lust, och inte blir det bättre när man tittar ut genom fönstret och det ser ut som om himlen ramlat ner över stan. Igen!

Hur som helst så hamnade jag i en ny klass, med personer som läst i snart 5 månader. Lite bättre än mig kan man säga. Hade lite svårt att hänga med. Dock kan ingen i klassen skriva tecken verkar det som så där är man ju lite överlägsen ;) Det är inte alltid lätt att vara ny i en klass. När läraren frågade vem som kunde försöka upprepa det hon nyss sa så jublade klassen och sa "den nyaaaa eleven!". Tack för den! Som tur är glänste jag som vanligt ;) En tjeckisk tjej som heter Anna var schysst och hjälpte mig genom lektionerna. Imorgon ska jag dit igen. Och på måndag. Sen funderar jag på att ta sommarlov. Kanke halva tisdag också. Vi får se ;)

Men vädret gör mig galen. Man blir seg och likgiltig. När jag gick hem från t-banan var det bokstavligen som att gå i molnen. Man blir blöt och fuktig fast att det inte finns ngt regn, marken är inte heller blöt. Ändå har folk paraplyer. Usch. Köpte med mig en billig 2 kr lunch och gick hem och somnade i en timma.

Nu blir det lite träning, middag och mys i soffan. Ska fortsätta att rensa lite och sortera i mina lådor. Hemresan närmar sig.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Gitzo

Älskade vän,

räkna inte ner för mycket. Du har en tid kvar. Använd den. Sommarpalatset, tempel, nattliv - du har så mycket var att uppleva. Skulle gärna göra det tillsammans med dig!

kram

2009-06-18 @ 13:58:14
Postat av: karin

åhh, finbesök tänkte jag när jag såg din mail!! vad kul jossan att du kikar in lite då och då! och vad kul att du också har en blogg! kommer du fortsätta blogga när du kommer tillbaka till sverige? jag kommer vara kvar i uppsala i höst s¨å då vill jag jättegärna träffa dig! har du hyrt ut din lägenhet, eller kommer du bo någon annanstans i höst?

hoppas det blir någon sill eller jordgubbe i kina för din del också under midsommarhelgen! :)



STOR KRAM!

2009-06-18 @ 14:05:32
URL: http://annakarinmargaretha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0