Sommarpalatset

Vad passar bättre än att fira midsommardagen i Sommarpalatset. Jag gick där och kände mig lycklig. Kan man bli annat. Det här är anledningen till att jag älskar Kina. Om jag vore en kejsarinna skulle jag också ha ett sommarpalats. En oas mitt i stan där man bara kan gå runt och känna sig lycklig och fulländad.




Jag gick omkring där. 3 timmar av tankar och känslor, ibland så stora att de inte riktigt rymms. Allt är så vackert, så tyst men ändå så mycket människor. Det är otroligt. Men man blir ledsen också, när man tänker på hur mycket av det gamla Kina som redan är förstört. Som redan är borta. Det här är underbart. Jag bara njöt. Att sakta promenera i solen, ta in allt man ser. Jisses.

Tänkte givetvis på min kärlek när jag gick där i min ensamhet. Vår kärlek vi har tillsammans. Jag älskar dig mitt hjärta. Du är mitt allt och den människa som gör mig hel och fulländad. Vi borde vara här tillsammans du och jag. I ett palats och bara njuta av världen tillsammans. Du är mitt allt.

Jag har nu också varit på gudstjänst på Svenska ambassaden. Det var fint. En massa svenska sommarsånger. Ibland ville jag bara gråta. Men på ett bra sätt. Det har varit en så bra dag. Mäktigt stort på något sätt. Jag vill vara hemma men ändå här. Jag känner mig lycklig som har både och.

Nu blir det till att träffa Sofia. Middag och bio står på menyn.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Fantastiskt att ha två så olka världar att känna sig hemma i!!!

2009-06-20 @ 13:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0