tiden går

Jag vet. Det är inte dags att vara sentimental ännu. Det är inte dags att packa väskan, torka tårar och ge sig av. Inte ännu. Men det händer så lätt, att man stannar upp och tänker efter. Imorgon kommer pappa EK. Sista kvällen för tjejfamiljen EK +S. Bara så där. Förbi. En vecka av packning och förberedelser för EK att flytta hem till Sverige igen.

Det är klart att man stannar upp. Man ser barnens förväntningar, lycka över Sverige, men man ser också barnens tveksamheter. Kompisar att sakna, saker man kan göra här och inte i Sverige. Det är klart att man rycks med. Stannar upp.

Jag är glad att jag har tid kvar. Bara det är konstigt. På ett sätt. Längtar hem till älskade Micke, familjen, vännerna. Saknar Uppsala, Örebro, landet... Men jag har tid kvar här, att göra alla de fantastiska saker man bara kan göra här. Jag är glad att jag har tid kvar, att se det sista, göra det sista för den här gången. Jag ska njuta.

Det regnar inte längre. Imorgon är en annan dag. Sol kanske, nytt ljus.

Sov gott

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Kram och god natt!!

Är säker på att du återvänder till Peking efter en tid här hemma. Man vill alltid tillbaka

2009-06-08 @ 21:20:21
Postat av: Matilda

En dag som denna behöver du inte alls längta tillbaka till Uppsala. Molnen ligger tunga, det är kyligt i luften, det blåser. Om det kan vara till någon tröst! :-)

Och när du väl är hemma i Uppis igen, under den bästa tiden på året SOMMAREN, så vet du ju att du alltid kan åka tillbaka till Peking, på semester om inte annat. Det kommer ju alltid ligga kvar!



Tycker det är jättetufft att du läser kinesiska! Är det inte helt sjukt svårt? Har du tänkt använda dig utav kinesiskan i ditt jobb på något sätt, eller har du läst det bara för att det varit kul? Har du planer på att flytta dit för gott någong gång senare i livet?



Hihi, bra att veta! Hundvakt behövs alltid! ;-)



Lycka till med dina exams! Förstår att det är lätt att "ta sommarlov" när alla vännerna hemma i Sverige gjort det! Men kämpa på! Snart är det färdigt!

2009-06-09 @ 10:39:38
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0