Ao da li a!

God morgon!

Igår blev det bio efter middagen. Blev lite stressad när jag lagade mat och snackade med Sofia på msn, klockan var då runt 18 och vi bestämde att vi skulle ses 19.50 och jag höll på att helsteka benfri kotlett i ugnen. Men maten blev färdig i hyfsad tid och jag hann sedan iväg med taxi. Planen var att ta tunnelbana men jag vågade inte chansa!

Mötte Sofia på Wanda International Cinema. Mycket fräsch biograf som låg i en gigantisk byggnad. Inte så mycket folk som gick på bio, tydligen mer på andra dagar. Förstod inte riktigt varför. Dock är det Lady's Night på tisdagar och torsdagar och då är det halva priset. Biljetten igår kostade 35 RMB så lite bio kan man nog unna sig lite oftare här. Man får se till att man väljer de filmer med engelskt tal, annars blir det nog en lite väl stor utmaning!

Australia - Ao da li a på kinesiska, var mycket bra. Kanske lite väl lik Pearl Harbour men ändå bra. Vackra bilder och en söt historia. Dock är den nästan tre timmar lång så jag var bra trött när den var slut. En rolig upplevelse att vara på bio med kineser. De lever verkligen ut i biosalongen till skillnad från oss svenskar som sitter tysta som möss. Här lät man känslorna komma ut och kunde gärna kommentera till sina kompisar eller skrika rakt ut om man blev rädd. Som sagt, intressant! Tog taxi hem och la mig på en gång.

Imorse tog jag sovmorgon och gick upp runt halv 9. Har sedan dess bakat en kladdkaka, ätit frukost och pysslat lite i köket. Mina planer på mycket plugg ligger lite på is just nu. Har 4 hantverkare inne på mitt lilla rum som reparerar ett hål i väggen. Lite samhall-aktigt. En jobbar - 3 tittar på... Hoppas att de avlägsnar sig snart så att jag kan komma åt mina saker igen. Ikväll är det bara jag Signe och Ellen hemma. Blir nog middag och lite glass framför en film eller så.

Ha en bra dag!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0