Byråkratin testas

Eftersom att skolan snart börjar så började jag kolla upp lite olika saker som måste fixas. Och vad kan man säga? Ni som tycker att det är krångligt att registrera sig på en kurs vid Uppsala universitet vet inte vad ni snackar om. Där fixar man ju allt via nätet och man har full kontroll. Det här är tvärt om. Jag behöver en Admission Notice (ett papper) för att kunna registrera mig och för att söka student visum. Jag måste ha studentvisum eftersom att jag pluggar. Jaha. Admission och nytt visum. Hur får man då Admission för att kunna registrera sig? Jo, man ringer Ms. Gao och en halvdålig engelska ljudar i båda ändarna av telefonen. Hon säger att hon ska fixa det och att hon hör av sig innan den 23 då jag ska registrera mig. Jaha säger jag. Bra. Lägger på luren. Men hur vet hon vem jag är? När får jag admission? När gör jag visumet?

Ringer upp Ms. Gao igen. Hon vet tydligen vem jag är för hon har tydligen mina papper i handen. Ja, jag måste fixa nytt visum. Det gör man efter registreringen när man fått Admission notice. Hur får jag den undrar jag. Vid registreringen. Okej? Men hon ringer mig någon gång innan den. Så möts vi på registreringen. Så hjälper hon mig med registreringen. Ahaaa. Jag tror jag fattar. Först registrering. Sen Admission Notice. Sen visum ansökan. Eller?

Jag ska försöka ha is i magen och avvakta samtal från Ms. Gao innan den 23 mars. Om hon vet vem jag är. Saknar Uppsala universitets registrering.


Kommentarer
Postat av: nettsi

Du har ju inte glömt att registrera dig i alla fall

2009-03-10 @ 10:14:14
Postat av: Carro i Uppis

Haha, man kanske skulle sluta klaga på Fek:ens registrering då! =) Hoppas du har det bra raring. Här är det snööö som säkert kommer vara slask imorgon igen. Suck! Ingen vår så långt ögat kan se. Ta handom dig! Puss

2009-03-10 @ 18:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0