Där ser man!

Ännu en skoldag utan lektion. Börjar känna mig lite besviken nu, jag var taggad på att komma igång!

Idag gjorde jag språktestet. Tog inte ens en timma. Först fick man fylla i en enkät där man fick säga ungefär vad man kunde, hur länge man läst och liknande. Sen var det ett enklare språktest där man skulle para ihop tecken med ord och översätta enkla fraser. Sen kom en andra del som bestod i att svara på dialoger. Klarade de första 10 hyfsat bra tror ja då de hade både pinyin (bokstäver) och tecken. Resten var bara tecken och då var jag lost.

Fick sedan gå till ett annat klassrum där man fick prata med en lärare. Berätta hur många man var i sin familj, om man gillade Peking. Sen fick man läsa ord högt och så testades man på några tecken. Träffade många vänliga roliga människor så det har ska nog bli bra. De jag stötte på kom från UK, Japan, Korea, Italien och Frankrike. Inte många nordbor kan man säga. Varierande kunskaper fanns, både de som kunde snacka och de som inte kunde något. Imorgon ska jag åka dit igen för att se vilken klass jag hamnar i. Gissar på en av A-nivåerna men inte den för rena nybörjare. Sen ska jag också hämta ut böcker och EV lektion. Men troligtvis är den inte förrän på måndag.
Jaa. Det var en fin morgon. Men lite besviken är jag. Jag vill ju komma igång nu!

Eftersom att jag är hemma igen så pass tidigt och inte har något för mig så tänkte jag ta mig en långpromenad till Ritanparken och kanske äta lunch på Stenbåten.

Ha en bra dag! Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Allt låter så spännande - förstår om du vill koma igång på riktigt!!

Ritan-parken är min favorit

2009-03-26 @ 10:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0