Effektivitet

Somnade gott igår kväll så nöjd över att nagellacket verkligen fick torka ordentligt för första gången. Ja, jag kan glädjas även för de små sakerna.

Vaknade imorse, likt alla andra mornar på sistone, av bygget utanför mitt fönster. Det är otroligt vilken effektivitet dom har. Ibland kan man höra lite lastbilar som dumpar saker nattetid, men vanligt är att de kör igång så fort det ljusnar. Runt 06 tiden kanske? Och har man tunna fönster så hör man allt. Till råge på allt så vill man helst ha fönstret öppet för hyresvärden har fortfarande igång värmen på fullfart (trots 23 grader ute igår). I natt får det nog bli öppet fönster och öronproppar tror jag!




Det man inte kan tro när man ser bilderna (eller i verkligheten) är att för bara ett år sedan så var ytan en enda stor krater. Lastbilar och grävskopor var som små prickar där nere och de stora lyftkranarna räckte inte upp till kanten. Det är minst 5 våningar ner under marken som man inte ser längre. För bara någon vecka sedan var allt på markplan och nu börjar väggarna på nedre botten komma på plats. Effektivitet, jo jag tackar. Men har man arbetskraft så har man.

Min effektivitet är ganska bra idag också. Ingen promenad imorse, men frukost och plugg från kl 09. Håller på med litteraturrapporten som ska vara 2 sidor per bok = 10 sidor. Med 1,0 i radavstånd. Det gör mig tokig. Hur mycket text som helst som är svår att läsa på grund av trängsel. Men inte mitt problem.

Tänkte nog byta miljö runt lunch. Kanske sätta mig på Starbucks eller så. I eftermiddag ska jag till skräddaren och hämta mina två skjortor/tunikor! Hurra!

En liten extra hälsning till min Stina A - du var duktig som kom iväg igår kväll i stället för att gå upp nu på morgonen. Känns det inte bra?

Puss ♥

Kommentarer
Postat av: Stina

Tack vad gulligt =)

Jo de var jätteskönt, gjorde precis som du sa. Lite godis, dricka, tidning o bra musik o på plats kom jag.

Hoppas du blivit klar med ditt skrivande, du är så duktig.

Puss o kram

2009-03-18 @ 18:10:35
URL: http://stiiiniiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0