Enveckakvar

Nu är det inte långt kvar! Om en vecka sitter jag i en taxi på väg ut till Beijing Capital Airport för att möta min älskling! ♥ Det ska bli så mysigt och underbart att ha honom här! Vi ska ha en underbart mysig helg med en liten överraskning som jag planerat. Är så glad själv för den överraskningen så jag kan knappt vänta! Sen kommer även Figge och Martin den 6:e. Ursprungligen kompisar till Micke men jag räknar dem som mina vänner nu också. Det ska bli superkul det med! Kanske får se till att boka ett KTV-rum (kareoke) på Angel så att vi kan sjunga ABBA och dricka Chivas med grönt te!


Idag har jag återigen varit på BLCU och var där klockan 8. Mitt namn fanns inte på någon av listorna (inte alls förvånad) utan jag fick leta mig fram till någon form av reception. De babblade på på kinesiska och jag hmmmade lite. De förstod ganska snart att jag inte snackade kinesiska så de försökte förklara på bräcklig engelska att jag är i klass A21 och att min första lektion är på måndag kl 8. Check. Så kan jag hämta ut mina böcker. Okej. Klockan 9.00. Inte innan. Jaha. Det var ju bara att slå sig ner och vänta.

Satt en tjej från USA som väntade på samma sak så vi satt och snackade och fick tiden att gå. Är ganska stolt över mina framsteg inom engelskan också för den delen. Är inte alls blyg längre för att snacka engelska. Man har liksom inget val och trots att det var en amerikanska så kunde jag prata på. De ord man inte kan kan man ju alltid be om att få veta vad det heter.

Klockan 9 hämtade jag ut mina böcker. Samma personal som i receptionen så man kan ju undra varför jag inte kunde fått böckerna direkt, men jag gissar att allt har sin gilla gång här. Byråkrati? Är nu i grupp A2 kan man säga. Näst lägsta nivå på nybörjare och självförtroendet fick sig en liten törn. Bläddrade i böckerna när jag kom hem och de känns ganska enkla. För enkla? Det återstår att se. Man kan alltid byta grupp om det visar sig att man inte passar in. Ska ge det en ärlig chans nästa vecka så får vi se om det är i den gruppen jag hör hemma! Man kanske inte ska vara för kaxig innan heller, då kanske man blir mer besviken.

Tog t-banan hem igen, åt en andra frukost och somnade om. Såå skönt. Fredagar är alltid toppen! Har nyss ätit lunch och tänkte öva lite tecken innan jag ska gå till Frost. Ska fräscha upp naglarna idag tänkte jag. Får sällskap av Daniel, han brukade också gå dit kom det fram igår så varför inte sällskapa?

Ha en bra fredag och en skön helg!

Ps. Håller en extra tumme för Stina idag som har en jobbig tenta. Kommer nog gå jätte bra för du har varit så duktig tjejen! Puss

Puss o kram ♥

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Trevlig helg!!

Bekymra dig inte för grupplaceringen - det går ju alltid att byta.Om det inte är för krångligt förståss

2009-03-27 @ 07:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0