Första skoldagen!

Nu har jag haft en skoldag. På riktigt och mellan 8-12. Hade hela tre raster också och det skadar ju aldrig!

Var en ganska enkel lektion och jag kunde mycket utav orden och dess uttal och hur man säger meningar och så. Men jag kan inte tecknena. Funderade mycket på om jag borde byta grupp, till en svårare, men de ligger hela 16 kapitel före oss! Det gapet kändes lite väl stort. Dessutom är det bra om jag kan uttal för då kan jag fokusera på att lära mig tecken och att lära mig en massa nya ord. Dessutom blir ju inte läxorna så svåra och då har man tid för annat också :)

Klassen verkar helt okej. Kanske inte ska säga för mycket ännu. Men det var mest Japaner som varken kunde engelska eller kinesiska. Där efter Koreaner, en från Mexico, en från Kanada, en tjej från Estland och så jag :)

Mitt nya kinesiska namn, Yang Fen verkar lätt för vår lärare att uttala och minnas för jag fick göra sketcher och läsa högt minst dubbelt så många gånger som de andra. Men jag gissar att det också är bra.

Handlade lite födelsedagspresenter på hemvägen (omvägen?); till Emma som fyller 25 år om två veckor och till Carro som fyller 24 på torsdag. Hennes present lär ju komma i efterskott kan man säga :)

Kan också meddela att min kompis är borttagen nu. Han var inte död, men nu är han. Död. Bra.

Läxa och mellis!

Puss o kram!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Skönt att få komma igång!! Hoppas att du kommer att trivas bra med dina studier.Ser fram emot när du kan göra många vackra tecken - då skall du få göra en speciell tavla till mig

2009-03-30 @ 09:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0