Fredag den 13:e, igen!

Men inga olyckor inträffade mig denna dag heller!

Efter en mycket blåsig natt vaknade jag hyfsad utvilad. Promenad till marknaden, men en riktig pina. Svinkall blåst och ruggigt så det blev en kort sväng. Var och stor handlade, var på nagelsalong, bakade brownies, fixade inför kvällens drink och tränade.

Lämnade tjejerna hos Livia vid 18-tiden innan jag gick hem och fixade drinken här hemma. Lite gäster här, bland annat mammas kusin Lotta. Drink och sen ankrestaurangen. Idag kunde jag begränsa mitt matintag, fick intala mig själv som ett mantra "det är inte sista gången jag äter på denna restaurang, det är inte sista gången...." Inte lika mätt som vanligt, men mkt mätt hämtade jag tjejerna igen. Vi gick hem och förberedde efterrätten som var mina brownies med chokladtäcke. Den behagliga mättnaden är nu som bortblåst efter en bit kaka. Alldeles för mastig för min smak men uppskattad.

Nu ska jag snart sova. Ser fram emot en helg och jag hoppas på mer vårlikt väder än denna blåst. Kvällen kändes hyfsad ljummen. Håller en tumme. För vädret alltså.

Ha en skön helg där hemma!

Puss

Kommentarer
Postat av: nettsi

Du och ditt mumsande - har aldrig varit med om att du talat så mycket om mat förut. Men det är ju det som är "vårat Kina"

kram och godnatt mitt stora hjärta

2009-03-13 @ 16:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0