Hej svejs

God morgon Sverige. Här är det lunchtid och jag har hunnit med en del redan. Började med morgonpromenad till marknaden och måste medge att det blivit lite kallt igen. Hoppas att det går mot mera vår snart! Åt god frukost innan jag satte igång med plugg. Blir mycket fokus på litteratur till en början då jag tänkte klara av både litteraturtest och litteraturrapport på alla mina böcker innan jag börjar med resterande uppgifter som är mer som mini-PM.

Har också möblerat om lite. Bokyllan med barnens böcker och spel har flyttats ut till hallen. Jag har fått in ett skrivbord på mitt rum, men ett mindre än det som var här innan. Dessutom flyttade jag sängbordet som nu agerar smink/hår/smyckesförvaring. Saknar nu en spegel, lite till väggarna och kanske ett överkast eller så. Sen är jag nog ganska nöjd. Ska med andra ord bli en tur till IKEA i veckan som kommer här så att jag kan fixa den sista piffingen. Sen kan jag nog kalla det hemma. Dock påpekade Signe och Ellen igår att det egentligen är deras familjs rum och inte mitt. Fast jag fick låna det. Och då kanske man kan kalla det Jossans rum...

Nu är det snart dags för kinesiska med Sofia. Gitzo har tyvärr massor på jobbet så jag blir ensam på lektion idag. Men det är kanske lika bra för jag behöver nog repetera lite eftersom att jag inte haft lektion på ett tag nu. Jobbigt men nyttigt som farmor skulle säga! Sen blir det lite mer plugg innan barnen kommer hem från skolan.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Oj då - har du "slängt ut" barnen från deras rum..

2009-03-02 @ 09:34:32
Postat av: Nettsi

Köp spegeln med trollsländorna på - det kommer du aldrig att ångra.

2009-03-02 @ 10:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0