Konsten att göra ingenting

Jag måste säga att jag bemästrar konsten att göra ingenting. Har nu varit vaken i 7 timmar. Har promenerat, ätit frukost och nyss ätit lunch. Vad har jag åstadkommit däremellan?
  • Somnat om
  • Städat skrivbordet
  • Surfat
  • Skurit och fryst in jordgubbar
  • Städat kylen
  • Ansiktsmask
  • Skrivit dagbok (!)
  • Plockat in i garderoben
Visst har jag gjort saker, men liksom inte direkt något med avsikt. Man börjar liksom flytta runt lite papper och kläder och sen är det iordning och man går på nästa sak. Jag har nog lite för mycket tid. Men idag är ju sista dagen för imorgon börjar jag äntligen universitetet!

Tänkte sätta mig nu och försöka lära mig lite tecken och ord ur min gamla bok så att jag har lite koll imorgon. Har inte skrivit tecken på 2,5 år så det kanske är dags att fräscha upp det lite. Men jag tror (hoppas!) att det är muntligt och förståelse imorgon för jag kan varken skriva eller läsa. Hoppas på ett ljudtest där man ska sätta toner eller hur man stavar ordet, dvs grunderna.



Som sagt. Jag skulle öva tecken ja, så var det!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0