Kuligt

Idag var det en bra dag i skolan. Folk i klassen börjar liksom slappna av lite kan man känna. Vågar prata mer och högre. Vågar säga fel och alla skrattar åt varandra så det är en ruff men skön stämning nu. Bra det!

Förövrigt har vi hederliga lektioner med ett fast klassrum varje dag och två lärare som turas om. En svart tavla och kritor är det som gäller och små bord och stolar där alla redan skapat sig fasta platser verkar det som :) Vi har lektion varje dag från 8-12 med raster klockan 9,10 och 11. Finns en kafeteria som säljer det hemskaste kaffet jag druckit för 2 RMB. Storlek på koppen som en tandläkar-pappermugg med kanske två sockerbitar och mjölk i. De har liksom förberett alla muggar då hela byggnaden har rast samtidigt. Jag brukar aldrig ha socker i så dett var hemskt. Men kommer nog att kunna anvädas i nödfall om man är extremt trött eller så.

Sen kan man säga att skolan inte är så värst mordern även om det ser så ut. Toaletterna är de klassiska kinesiska hålen i golvet. Dvs man får kissa i jägarställning :) Och ha med sig sitt eget papper för det finns inte. Jippee.. Håller mig så mycket jag kan för det är absolut ingen höjdare ;)

Idag ska jag till Frost på en liten behandling och sen ska jag äta middag tillsammans med Cornelia och några till. Det blir mysigt. Ska först plugga lite på de nya orden jag fick idag :)

Imorgon kommer Gitzo, Siri, Signe och Ellen tillbaka. Det ska bli mysigt att ses igen och skönt att de kommer och fyller tomrummen igen. Det är mysigt med lite stökiga rum, rörelse och liv!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0