Måndag i Peking

Hade lektion med Sofia idag i två timmar och tiden bara rusade iväg. Lite lätt oroad innan att det skulle bli segt och svårt när jag var själv, annars brukar jag dela två timmar med Gitzo. Men det var jätte kul, gick bra och var lärorikt. Har pratat tid, veckodagar, veckor, månader och liknande. Så nu har jag fått lära mig allt om datum och tid, sen om jag minns det är en annan sak. Men jag ska försöka öva öva öva så att jag kan lite när skolan börjar!

Lagade middag medan Yuen Yuen var här. Tjejerna målade tecken. Jag lagade Thaigryta som blev jätte god.



Ellen


Signe

Nu ligger tjejerna i sin säng och jag slog mig ner här. Hade tänkt mig lite mera plugg men jag orkar verkligen inte. Så trött. Blir nog en bit i min bok eller bläddra lite i någon tidning innan jag går o lägger mig.

Imorgon tänkte jag fara till IKEA och handla lite pyssel så att det blir lite mysigare på mitt rum. Sen blir det kanske lite mer kinesiska och mer projektplugg givetvis. Får se till att gå upp och starta dagen direkt. Imorse var startsträckan lite väl lång. På onsdag funderar jag på att åka till Lamatemplet och på fredag en tur till en second hand butik i Peking. Lät spännande.

Ha en bra eftermiddag!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0