Onsdagsmorgon


Som ni kan se är våren verkligen här nu och grönskan kämpar på. I natt har det tydligen regnat massor vilket troligen snabbar på takten. Förövrigt var regnet mer än välbehövligt, luften och jorden har varit så torr. Lite värme på det här så är nog Peking grönt inom någon vecka. Det blir nog 1000 gånger vackrare då än nu. Idag är husen och marken lika grå. Men solen strålar och himlen är återigen blå. Jag har redan glömt hur våren smakar hemma.

Idag och imorgon är de sista lediga vardagarna innan plugget drar igång. Jag passade på att ta en morgonpromenad till marknaden. Fruktskålen var ju så tom, men det är nu åtgärdat! Snälla Gitzo; ta inte med frukt från Sverige! Vill inte att barnen ska behöva skämmas när frukthunden skäller på dig på flygplatsen!





Äpplen, blodapelsiner, bananer, minimango och en kinesisk melon.
Körsbärstomater, aubergin, jordgubbar och valnötter.
Det är till att vara bortskämd!

På marknaden köpte jag en aubergin. Tänkte försöka göra en variant av svärmor Pias köttfärsfyllda auberginer. Men egentligen tror jag Pia brukar använda squash? Försäljaren höll på att tappa hakan när jag bara köpte en enda. Zhen de ma? frågade han: verkligen? Jaa, sa ja. Det är olika.

Idag tänkte jag baka lite bröd och kanske rulltårta eller sockerkaka. Har lite saker i kylen som måste gå åt. Sen tänkte jag kanske unna mig en lunch på Purple Haze (Thairestaurang). Har lite annat att pilla med också. Ska bli skönt att bara vara hemma.

Stor kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Allt låter så mysigt - tänk om man ändå vore där!

2009-03-24 @ 07:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0