PoppelJossan

Har varit och ätit middag tillsammans med Daniel på en Indisk restaurang. Eller vad det du var för nationalitet. Mycket god mat i alla fall och god öl och trevligt sällskap.

Eftersom att Daniel är duktig på kinesiska och har en sån fin ordfunktion i sin telefon över kinesiska tecken så hittade han det första tecknet i mitt kinesiska namn. Yang =Poppel. Så var det sagt. Rent ut sagt skittrist. Hade hoppats på en mer poetisk betydelse. Nu heter jag alltså Poppel + Fragnance/Sweet smell.

Men om man är lite finurlig kan man ju tolka det som en lång och ståtlig sak men god doft. Jag slår ett slag för det.

Nu ska jag nog äta lite choklad och kolla på en film och sen soooova med öronproppar så att jag kan få sovmorgon, för bygget utanför fönstret får ingen helg. Kina is all about work.

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Johan

Poppeluda, dem har tolkat det som en tomteluva kanske! :)

2009-03-28 @ 00:53:53
Postat av: Netts

Självklart tänkte dom på något långt och ståtligt när dom såg dig. Har du sett en poppel någon gång!!

2009-03-28 @ 08:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0