Shoppingdag

Imorse gick vi promenad som vanligt till marknaden och handlade. Sedan åt vi en god frukost tillsammans med färska jordgubbar, mango och valnötter. Mumms! Verkligen mysigt med frukostsällskap. Det hade man inte i Uppsala direkt, när man dag ut och dag in satt ensam vid sitt bord. Utom på helgerna då försås när jag kunde mysa med älskade Mikael.

Kl 10 mötte jag Bodil och Anders utanför Yashow för att guida dem i shoppingen. Bodil är en kollega till Gitzo och hon är här på semester med sin man. Jag visade cashmere-shoppen, jackorna och så gick vi igenom alla våningarna. Sa hej då innan lunch då jag gick på jakt efter toppar. Dock fick jag bara med mig t-shirts hem. Provade lite skjortor men passformen var så där och säljaren vägrade sälja för under 350 RMB och jag vägrade köpa för mer än 40 RMB. No deal kan man säga. Men två fina t-shirts blev det. Och strumpor..... och en jacka. Kanske något dyr men helt underbart fin. Bilderna gör den inte direkt rättvis, men den är beige i grovt tyg, fodrad i fint Burberrytyg och dragsko längst ner så att modellen blir lite pösig. Åååh den är så fin och jag är så glad!



Blev då ingen spegel idag, kan inte göra slut på pengarna i början på månaden. Men den kommer, tidsnog.

Snart ska jag börja laga lite middag tänkte jag. Spagetti och köttfärssås. Ganska ofta det blir det i närheten av mig, men jag älskar det och äter det gärna minst en gång i veckan! Sen ska Gitzo på middag så jag ska försöka få barnen i säng hyfsat tidigt så att de är pigga imorgon!

Krams

Kommentarer
Postat av: Nettsi

Snygg jacka! behövs det spegelbidrag?

2009-03-04 @ 11:14:11
Postat av: mormor

Hej mitt " härliga " barnbarn, Jag bara undrar litet har du tänkt på hur du skall få med dej allt hem?? Det måste nog bli med conyainer. Kram på dej

2009-03-04 @ 22:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0