Sunny side!

En sån underbar dag det har varit idag. Våren är här med buller och bång!

Igår var jag på middag tillsammans med Gitzo hemma hos Peter. En massa andra välkända ansikten var där också. Åt jätte god förrätt med anka som Daniel lagat och sen en supergod varmrätt som Peter lagat. Beuf Beurginon. Ja. Det var ju ett lätt ord att stava, men jag tror ni fattar galoppen. Hur som helst så råkar ju de flesta i sällskapet vara riktigt goda vinkännare och det var ju inte det sämsta. Fick dricka en massa goda viner och jämföra årtal och länder. Spännande för mig som inte är så insatt i ämnet. Fick också en snabbkurs i vinglas och vilka man ska ha när.

Efter middagen följde jag med till Angel för lite KTV (Kareoke). Mycket spännande upplevelse. Nej, jag sjöng inte, men nästan så att jag blev sugen på att ta saken i egna händer för det lät såå risigt ibland. När Peter sov i soffan och alla låtar började bli på kinesiska vandrade jag hem. Somnade så fort jag la huvudet på kudden...



Idag vaknade jag okristligt tidigt. Hörde Gitzo när hon lämnade lägenheten runt 6.30 imorse men somnade om en timma innan jag hörde att tjejerna var vakna. Gitzo åkte till Taipei imorse så nu är jag ensamstående mamma i fyra dagar. Den första gick mycket bra. Åt en lugn mysig frukost tillsammans. Klockan 9.30 kom Sofia för lektion med Siri i kinesiska som jag satt med på. Sen läste Siri och jag läxor och åt lunch allihopa.

Kl 13 gick vi till Signe och Ellens balett. Hade, nogrann som jag är, klätt barnen väl i halsdukar, kofta, jacka och vantar, inklusive mig själv. Dock var det supervarmt ute. Hurra för våren. Så av med alla vantar och halsdukar och knäppte upp alla jackor. Efter baletten fikade vi ute på Cornelias gård tillsammans med Livia och Viktor. Tjejerna spelade lite boll innan vi gick och handlade inför veckans middagar.

Hann med en träning innan matlagningen. Ikväll åt vi tacos. Alla tjejer är också nyduschade och ligger nu snart sovandes i sina sängar. Första dagen gick bra. Imorgon väntar utmaningen, att få upp alla i tid för frukost innan skolbussen kommer 7.30. Men det ska nog gå bra!

Ha en bra dag där hemma och hoppas att våren kommer till er snart!

Puss

Kommentarer
Postat av: nettsi

Ingenvår i sikte.fryser idag

2009-03-08 @ 14:30:57
Postat av: nettsi

Vi var också på middag i går.Konstigt att det just igår serverades samma varmrätt oavsett var på jorden man befann sig

2009-03-08 @ 14:32:38
Postat av: Johan

Jag lyckades med att få upp alla och allt var klart en hel halvtime förtidigt ! :) Lycak till! :P

2009-03-08 @ 19:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0